Profesori
Biografie
Teodora Daniela Chicioreanu este profesor în cadrul DFCDSSU, absolventă a Universităţii POLITEHNICA din Bucureşti, Facultatea de Automatică şi Calculatoare, specializarea Calculatoare, și doctorat în domeniul Stiințe ale Educației la o altă instituție academică de prestigiu - Universitatea din București.
Susţine cursuri și seminare de Didactica Specialității, Didactica domeniului și dezvoltari în didactica specializarii, Instruire Asistată de calculator, Marketing digital, Medii virtuale in formare profesionala, Multimedia in educatie și Informatica pentru organizatiile educationale, realizează îndrumarea practicii pedagogice la ciclul de licenţă, masterat şi în cadrul cursurilor postuniversitare, nivelul I şi II. Expert în numeroase proiecte europene centrate pe formarea și perfecționarea cadrelor didactice din învățământul preuniversitar și universitar. De asemenea, colaborează activ cu cercetători în domeniul informaticii, în special în ceea ce privește realitatea augmentată (AR), realitatea virtuală (VR), realitatea mixtă (MR) și integrarea noilor tehnologii mobile în experiențele de învățare.
Biografie
Nicoleta Liţoiu este doctor în Ştiinţele Educaţiei, profesor la Departamentul Formare pentru Cariera Didactică şi Stiințe Socio-Umane, director al Centrului de Consiliere şi Orientare în Carieră al Universităţii Politehnica din Bucureşti (UPB), coordonator program de master, formator şi supervizor în domeniul consilierii în carieră. De-a lungul evoluţiei sale profesionale a participat la cursuri de specializare şi programe de formare realizate în universităţi şi instituţii prestigioase din țară şi străinătate (Marea Britanie, Franța, Statele Unite ale Americii, Olanda, Belgia etc.). Domeniile sale de interes profesional şi de cercetare vizează ca problematică: evaluarea perfomanţelor elevilor; evaluarea şi monitorizarea programelor/proiectelor educaționale; consilierea și managementul carierei; designul și implementarea proiectelor educaționale; formarea cadrelor didactice şi educația adulților. De asemenea, în cei peste 25 de ani de carieră în domeniul educației și formării profesionale, dna profesor a coordonat sau a participat în echipa de implementare a peste 30 de proiecte de cercetare-dezvoltare la nivel universitar, la care se adaugă proiecte/contracte naţionale şi internaţionale, în colaborare cu organizaţii şi autorităţi educaţionale, precum: Banca Mondială, Comisia Europeană, EU-Phare, UNESCO, Ministerele Educaţiei din România şi Republica Moldova.
Biografie
Gabriela Carmen Oproiu este profesor universitar doctor inginer în cadrul Departamentului de Formare pentru Cariera Didactică și Științe Socio-Umane.
Susține activități didactice la ciclul de licență și masterat la disciplinele: Didactica specializării, Didactica domeniului și dezvoltări în didactica specializării, Educația adulților în context organizațional, Practică Pedagogică.
A inițiat și coordonat programe de formare inițială și continuă adresate cadrelor didactice din învățământul preuniversitar.
Coordonează Programul de formare psihopedagogică în vederea certificării competențelor pentru profesia didactică, Nivel 1 și Nivel 2, în regim postuniversitar.
Expert în numeroase proiecte europene centrate pe formarea și perfecționarea cadrelor didactice din învățământul preuniversitar și universitar.
Formator în programe de formare postuniversitare adresate cadrelor didactice din învățământul universitar, doctoranzilor și post doctoranzilor.
A publicat în calitate de autor și coautor 25 de cărți și ghiduri precum și peste 30 de articole indexate în diferite baze de date internaționale.
Principalele sale domenii de interes sunt: Didactica disciplinelor tehnice, Educația adulților, Proiectarea programelor de formare, Formarea inițială și continuă a cadrelor didactice, Învățarea în medii virtuale.
Biografie
Conf. Dr. Beatrice Adriana Balgiu (profil orcid) predă cursuri de Psihologia creativității tehnice, Comportament organizațional și Tehnici de comunicare.
A publicat de-a lungul timpului studii empirice din domeniul psihologiei pozitive, al sanătății mintale şi al creativităţii în reviste prestigioase precum:
Journal of Personalized Medicine;
Vaccines;
Work-A journal of Prevention;
Assessment & Rehabilitation;
Journal of Education and Health Promotion ș.a.
A participat la diferite congrese și conferințe internaționale din sfera psihologiei: Berlin (congres mondial de psihologie), Roma (conferința de științele educației), Vilnius (conferința europeana de psihologia dezvoltării) etc.
Proiectele în care este implicată sunt legate de evaluarea caracteristicilor psihometrice ale unor instrumente psihologice şi de studii de intervenţie a psihologiei pozitive în mediul educaţional.
Biografie
Laura Şerbănescu este profesor univ. dr. în cadrul Departamentului de Formare pentru Cariera Didactică şi Ştiinţe Socio‑Umane al Universităţii Politehnica din Bucureşti.
Timp de zece ani şi‑a desfăşurat activitatea în cadrul Ministerului Educaţiei, dobândind o experienţă bogată în domeniul formării profesorilor, participând la elaborarea de politici educaţionale şi implementarea de proiecte strategice, dintre care amintim coordonarea proiectului strategic Calitate, inovare, comunicare în sistemul de formare continuă a didacticienilor din învăţământul superior (2010‑2013).
Implicarea în managementul și implementarea proiectelor este o preocupare constantă în Universitate: manager de proiect POCU PROFESORI INOVATORI - STUDENTI ANTREPRENORI! (PISA) (2019-2021), expert în proiectele POCU Start în carieră prin master didactic (2020-2022), Profesionalizarea carierei didactice – PROF (2021-2023), OPTIMizarea rezultatelor cercetarii aplicative a doctoranzilor si cercetatorilor postdoctorat – OPTIM Research (2022-2024).
Principalele domenii ştiinţifice abordate sunt pedagogia generală, formarea profesorilor, politicile educaţionale, managementul educaţional.
Dintre lucrările publicate, amintim: Analiza sistemului formării cadrelor didactice şi a nevoilor de formare a didacticienilor din învăţământul superior (coord., 2013), Perspective asupra formării personalului didactic universitar în domeniul pedagogiei şi psihologiei educaţiei (coautor, 2014), Pedagogie, vol. I (coord., 2015), Pedagogie, vol. II (coord., 2015), Managementul programelor de formare continuă a cadrelor didactice. Ghid practic (coautor, Polirom, 2020).
Biografie
Simona GĂBUREANU este lector la Departamentul de Formare pentru Cariera Didactică și Științe Socio-Umane din Universitatea POLITEHNICA din București. Este membru al Consilului DFCD-SSU din 2018. Predă cursuri și seminare în cadrul ciclurilor de licență și masterat, la disciplinele Fundamentele pedagogiei, Teoria și metodologia curriculumului, Teoria și Metodologia instruirii, Managementul învățământului la distanță, Proiectarea și managementul programelor educaționale. Deține titul de doctor în Științe ale educației și diplomă de master în Management și evaluare educaționlă, acordate de Universitatea din București, Facultatea de Psihologie și Științele Educației. Interesele sale de cercetare includ formarea profesională a cadrelor didactice, utilizarea tehnologiei informației și a comunicațiilor pentru creșterea calității educației, evaluarea de programe educaționale, strategii inovative de predare în învățămtulul superior.
Biografie
Lect. Dr. Sergiu Țâra este licențiat al Facultății de Științe politice și administrative din cadrul Universității Babeș-Bolyai Cluj-Napoca, șeful promoției 1997 și doctor în sociologie din anul 2011, cu teza Stratificare socială în România interbelică.
Este titular al cursurilor:
Politologie;
Doctrine politice;
Instituții politice și administrative ale Uniunii Europene;
Istorie și civilizație europeană;
Sociologie;
Noțiuni generale de drept, incluse în programele studiilor de licență.
Titular al cursurilor la disciplinele:
Analiza și comunicarea politicilor publice;
Politici de integrare europeană;
Relații internaționale, incluse în cadrul programului de studii universitare de masterat Comunicare managerială și, respectiv, Relații internaționale și Managementul fondurilor europene, inclus în cadrul programelor de studii universitare de masterat Relații internaționale și studii europene.
Membru al Consiliului Departamentului de Formare pentru Cariera Didactică și Științe Socio-Umane. Din anul 2020 și până în prezent președintele Consiliului Național de Integritate.
Biografie
Grațiela Ianoș este Lector în cadrul Departamentului de Formare a Cadrelor Didactice și Științe Socio-Umane din UPB.
Aria de expertiză se focusează în principal pe integrarea tehnologiei în învățare, predarea și învățarea disciplinelor tehnice, precum și pe implicarea în comunitate.
Este pasionată de utilizarea noilor tehnologii și a abordărilor inovatoare pentru a ajuta studenții să-și îmbunătățească performanțele și să dobândească competențe valoroase. Grațiela este, de asemenea, o persoană implicată în comunitatea academică și profesională.
Este membră activă a mai multor asociații profesionale și grupuri de lucru cu focus pe învățământul superior, predare și învățare, tehnologii educaționale și incluziune socială.
A fost implicată într-o varietate de proiecte naționale și internaționale, axate pe dezvoltarea comunitară, implicarea studenților și formarea cadrelor didactice.
Biografie
Ramona ARDELEAN predă cursuri de Comunicare, Etică, Norme și valori europene. Este autoarea a două cărți: Scandalul nedreptății. Eseuri de metafizică morală, EdituraFundaţiei Academice Axis, Iaşi, 2016 și Eul și fragmentarea conștiinței umane. O explorare din perspectiva fizicii cuantice, filosofiei, teologiei și psihanalizei, Editura Humanitas, București, 2019 și Editura Universității „Alexandru Ioan Cuza”, Iași, 2019.
A tradus și îngrijit mai multe colecții și cărți din limba engleză, cum ar fi: Wilhelm Bousset, Antihristul: Mărturii ale Bibliei și tradiției, Editura Herald, București, 2010, Rosarium Philosophorum (Grădina Filosofilor), Editura Herald, București, 2008, Wilhelm Bousset, Legenda Antihristului, Editura Herald, București, 2006, Sir Archibald Cockren, Alchimia: Maestrul și Marea Operă, Editura Herald, București, 2005.
Este autoarea a numeroase articole de atitudine intelectuală, publicate în reviste precum: Dilema veche, România Literară, Contemporanul și Cultura.
Domenii de interes: metafizică, filosofia fizicii cuantice, filosofia științei, psihanaliză.
Biografie
Ionuț Cojocaru este Conf.univ.dr. la Universitatea Politehnica București unde predă cursurile Istoria Religiilor, Etică și Integritate Academică și Educație Interculturală.
Preocupările sale țin atât de spațiul balcanic, istoria românilor cât și de relațiile statelor balcanice cu Imperiul Otoman/ Turcia.
A publicat diferite studii, analize, volume de documente, volume de studii privind relațiile dintre statele balcanice.
Este membru activ în colegiul științific al unor reviste din spațiul sud-est european. Dintre volumele publicate enumerăm: România și Turcia, actori importanți în sistemul de relații internaționale 1918-1940, Editura Cetatea de Scaun, Târgoviște, 2014, coordonator al volumului South-East European Diplomacy. 100 Years Since the Balkan Wars, Cetatea de Scaun, Targoviste, 2015, Ion I. C. Brătianu, Editura Enciclopedică, București, 2017, cu Ioan Scurtu, Ionuț Cojocaru, 324 p., Turcia de la Atatürk la Erdoğan, Editura Cetatea de Scaun, Târgoviște, 2016, 229 p. Balcanii vol I, Editura Glasul Istoriei, 303 p, 2020, Colonizatori în Colonie, Editura Alexandria Publihing House, Suceava, 506 p.
Pentru mai multe detalii, vezi: /despre-mine-ionut-cojocaru/
Biografie
Alina are studii în domeniul pedagogic (facultatea de Psihologie și Științele Educației–Pedagogie și masterul Managementul și Evaluarea Organizațiilor și Programelor Educaționale) și economic (facultateade Management), iar în prezent este doctorandă în Științele Educației și asistent în cadrul DFCD-SSU.
Susține activități de seminar la disciplinele Pedagogie I (Fundamentele pedagogiei, Teoria și metodologia curriculumului), Pedagogie II (Teoria şi metodologia instruirii, Teoria și metodologia evaluării) și coordonează activitatea de practică pedagogică în învățământul preuniversitar. De-a lungul timpului a observat că relevanța conținuturilor predate și starea de bine a elevilor/ studenților în sală contribuie la creșterea motivației de învățare a acestora.
Cele două specializări, cursurile de formare în domeniul psihologiei și pasiunea pentru artă o ajută să construiască experiențe de învățare cât mai relevante pentru studenți, evidențiind importanța transferului cunoștințelor de la o disciplină la alta și în viața dezi cu zi. Principalele domenii de cercetare și acțiune: integrarea curriculară și implicațiile acesteia, dezvoltarea profesională, dezvoltarea competențelor transversale, motivația pentru învățare și starea de bine a elevilor/ studenților.
Biografie
Valentina-Elisabeta CONSTANTIN, este Asistent Universitar Doctor Titular la Departamentul de Formare a Carierei Didactice și Științe Socio-Umane, în cadrul Universității Politehnice din Bucureşti și asistent universitar dr. colaborator la Departamentul de Formare a Profesorilor, Universitatea București unde a susţinut activităţi de seminar, începând cu anul 2011 la o serie de discipline, printre care: Pedagogie I (Fundamentele Pedagogiei, Teoria şi Metodologia Curriculumului), Pedagogie II (Teoria și Metodologia Instruirii), Teoria și Metodologia Evaluării, Instruire asistată de calculator, Psihologia Educaţiei. În prezent susţinând seminariile de „Psihologia Educației” și „Managementul clasei de elevi”, (La Facultatea FIMM, Facultatea FIIR, Facultatea CASM; Facultatea FIM, în cadrul Universității Politehnice din București și la Facultatea de Matematică şi Informatică și FILS, la Universitatea Bucureşti). Absolventă a Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din București, promoţia 2006, specializare Pedagogie și a Facultății de Psihologie și Științele Educației, specializare Psihologie(2021), Universitatea Hyperion din București. În cadrul Universitații București, a absolvit programul de Master “Management şi Evaluare Educaţională” (2006-2008) şi Doctorat la Şcoala Doctorală de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei (2009-2012). A urmat cursuri de formare, perfecţionare cu tema ”Didactica Specialităţii Psihopedagogice” în cadrul Proiectului “Calitate, inovare, comunicare în sistemul de formare continuă a didacticienilor din învăţământul superior “ (2013). Absolventă în vara 2023, a Masterului de Psihologie Clinică, Hipnoză și Intervenții Terapeutice de Scurtă Durată și Masterului de Psihanaliză; Facultatea de Psihologie, Universitatea Titu Maiorescu din București.
Biografie
Din septembrie 2018 este lector universitar la Departamentul de Formare pentru Cariera Didactică și Științe Socio-Umane din Universitatea POLITEHNICA din București, titular de cursuri: Pedagogie 1, Pedagogie 2, Educație și stare de bine, Învățare prin cooperare, Managementul calității, Practică pedagogică; cadru didactic asociat la Universitatea București, Facultatea de Psihologie și Științele Educației, master Management educațional.
Are 28 de ani vechime în învățământ. A absolvit cursurile Școlii Normale ”Ștefan Velovan” din Craiova (1990-1995), ”Marin Sorescu”, profil pedagogic, specializarea învățător, cursurile Facultății de Teologie din Craiova (1995-1999), ale Facultății de Pedagogie și Științele Educației (2016), studiile de master în management educațional la Facultatea de Psihologie și Științele Educației, Universitatea București (2006), studiile doctorale la Școala Doctorală a Facultății de Psihologie și Științele Educației a Universității București, sub coordonarea științifică a profesorului universitar dr. Ioan Neacșu, cu tema ”Managerul școlar-leader și inovator” (2014).
A făcut parte din echipele ce au evaluat campaniile UNICEF de intervenție în școlile din zonele vulnerabile în vederea scăderii procentului de părăsire timpurie a școlii, ”Hai la școală! ” și ”Educație incluzivă de calitate”, expert în educație la FCG International Ltd, Finlanda, /international/ pentru formularea de standarde ocupaționale (evaluator programe, evaluator pentru centrele de recunoaștere a competențelor dobândite în context nonformal) (2008).
A fost desemnată de Comisia Europeana ca expert TAIEX , a avut misiune în Ucraina în anul 2018 pentru implementarea sistemului de management al calității în sistemul de învățământ ucrainean.
Este autor/ coautor a 11 cărți/suporturi de curs, 25 de articole și rapoarte de cercetare publicate în reviste românești și internaționale, indexate în baze de date precum Web of Knowledge, ERIH+, SCOPUS etc., a participat la 17 conferințe nationale si internaționale cu teme: managementul calității, curriculum, reziliență școlară, stare de bine, incluziune, școala bună, management și leadership etc. Este reviewer pentru revistele din grupurile editoriale Sage Open, Taylor &Francis, Dyslexia, evaluator UEFISCDI.
A fost membru în comitetul științific al conferințelor International Multidisciplinary Scientific Conference on the Dialogue between Sciences & Arts, Religion & Education, iunie 2020, International Scientific Conference (/), International Conferences RCSAVP 2020 etc.
Are gradul didactic I atât pentru funcția didactică de învățător (2005), cât și pentru funcția didactică de profesor (2006), a fost învățător metodist (2001-februarie 2006), membru în Consiliul Consultativ al nivelului primar (2003-2005). A fost expert în calitatea educației la ARACIP în perioada martie 2006-septembrie 2018, iar în perioada octombrie 2006-octombrie 2013, șeful Departamentului de evaluare externă a calității.
Este absolventă a cursurilor școlilor de vară Education policies (2008), Curriculum Policies: Making Education Respond to Society and the Labor Market (2009), Educational leadership in transitioning societies (2010), “School governance: the challenges of decentralization, autonomy and social responsibility” (2011,) susținute de Network of Education Policy Centers cu profesori din Germania, Letonia, USA, Anglia și a cursului online ”Learning how to learn”, susținut de Barbara Oakland în colaborare cu Universitatea San Diego din USA, finalizat cu certificat (2020).
Este formator național din 2008 (pentru o varietate de cursuri, insa amintim Rolul comunicării și managementul clasei de elevi, Managementul calității, Leadership și management etc.), director de programe de formare (Calitatea prin prisma standardelor de evaluare, acreditat prin OM 4383/22.08.2014, Educație de calitate în mediul rural, acreditat prin OM 4383/22.08.2014).
Biografie
Ana-Maria Drăghici-Popa este asistent universitar doctorand inginer în cadrul Departamentului de Formare pentru Cariera Didactică și Științe Socio-Umane. Susține activități didactice la disciplinele: Didactica specializării, Instruire asistată de calculator și Practică Pedagogică în învățământul preuniversitar.
Este membră într-un proiect internațional care are ca scop stabilirea unui model scalabil privind abordarea educației durabile prin competențe ale sec. XXI. Activitatea de cercetare este dovedită prin publicarea articolelor științifice în reviste cotate ISI, participarea la numeroase conferințe și workshop-uri naționale și internaționale atât în domeniul tehnic cât și în cel educațional.
Biografie
Adelin-Costin Dumitru este doctor în științe politice. Teza sa, susținută în octombrie 2020 în cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative, privește rolul pe care capitalul social îl joacă în realizarea idealurilor dreptății intergeneraționale. Interesele sale actuale de cercetare includ etica migrației și azilului, dreptatea distributivă, teoria politică republicană și explorarea implicațiilor aplicării rezultatelor din știința politică în teoria politică. A publicat articole în numeroase reviste internaționale, precum Educational Philosophy and Theory, Philosophical Forum, Studies in Philosophy and Education, Philosophia, Ethical Perspectives, The Pluralist sau Croatian Journal of Philosophy. Este de asemenea membru fondator al Bucharest Center for Political Theory. În perioada iulie 2021 – iunie 2022 a fost beneficiarul unei burse postdoctorale în cadrul Institutului de Cercetări al Universității București, secția de Științe Sociale. În afara sferei academice, a activat în cadrul unor organizații non-guvernamentale precum Centrul pentru Inovare Publică sau Consiliul Național Român pentru Refugiați.
Biografie
Epurescu Elena Oliviana este lector univ. dr. la Universitatea Politehnica din Bucureşti, DFCD-SSU. Deţine diploma de doctor în domeniul Științe ale Educației; diploma de master - Management și Evaluare Educațională; diploma de master - Consiliere Școlară; diploma de licență (Pedagogie, profilul sociopsihopedagogie, specializarea pedagogie); diploma de absolvire (Institutor, profilul sociopsihopedagogie, specializarea Institutor-Muzică); diploma de educatoare; certificat de acordare a Gradului Didactic II (funcția didactică profesor I, specialitatea pedagogie); certificat de definitivare în învățământ. Are o vechime în învăţământul superior de 17 ani: vechimea în învăţământul preuniversitar 3 ani; vechimea în învăţământul preșcolar 9 ani. Susţine cursuri/ seminarii la nivel licență, master, postuniversitar. Competențe pentru învățământul universitar specifice științelor educației, la nivel de licență, master, master didactic și postuniversitar: teoria și metodologia curriculumului, teoria și metodologia instruirii, teoria și metodologia evaluării, managementul clasei, comunicare educațională, practică pedagogică, proiectarea și managementul programelor educaționale, consiliere și orientare, educația adulților, leadership și comportament organizațional; pentru învățământul preuniversitar: competențe specifice domeniului științelor socio-umane: pedagogie, logică și argumentare, filosofie, psihologie, sociologie, economie (clasele IX-XII), educație/cultură civică (clasele VII-VIII); pedagogie, logică și argumentare, filosofie, psihologie, sociologie, economie (clasele IX-XII), educație/cultură civică (clasele VII-VIII), consiliere psihopedagogică; competențe specifice domeniului artă: educație muzicală clasele (I-VIII); pentru învățământul preșcolar și primar: competențe specifice grădiniței și claselor primare - discipline de cultură generală, pedagogice, psihologice, vocaționale, practică pedagogică de specialitate. Autoare a 5 cărţi: Consilierea studenților din învățământul tehnic pentru profesia didactică/ Managementul carierei didactice/Abuzul asupra copilului/Valorizarea activității muzicale la vârsta preșcolarității/ Evocarea copilului și a copilăriei în proza scurtă românească; 2 îndrumare pentru uzul studenţilor: Ghid minimal de bune practici. Ghidul carierei mele și Repere metodice privind orientarea studenților din învățământul tehnic pentru profesia didactică precum şi numeroase articole.
Biografie
Iulia Gonța se concentrează pe pedagogie și pe psihologia educației. În mod deosebit, ea este interesată de investigarea strategiilor educaționale, de felul în care contextele educaționale modelează aspectele cognitive, emoționale și comportamentale ale personalității.
Cercetarea sa a explorat teme legate de inovarea sistemului deînvățământ, adaptarea studenților la mediul academic, digitalizarea învățământului. De asemenea, ea este deschisă cercetărilor viitoare privind înțelegerea și optimizarea educației pentru succes. Iulia a obținut doctoratul în științele educației la Universitatea din București. De asemenea, ea este master în pedagogie și psihologie, viziunea sa de cercetare fiind influențată de experiența de cadru didactic și de psihoterapeut cognitiv-comportamental (iuliagonta.ro).
Iulia a participat la proiecte educaționale, este autor de cărți și de articole care abordează cu precădere zonele interdisciplinare: pedagogie-psihologie, pedagogie-tehnologii și pedagogie-sociologie. Interese de cercetare: Psihopedagogie; Reziliență și adaptare; Contexte de creștere educațională.
Biografie
Melania Macovei susține cursuri de Psihologia educatiei, Comunicare eficienta si managementul emotiilor, Psihopedagogia adolescentilor, tinerilor si adultilor pentru ciclurile de licenta si master. Este membru al Colegiului Psihologilor din Romania, detine specializari in psihologie clinica, psihoterapii scurte, si consiliere psihologica scurta, colaborativa orientata pe resurse si solutii si are o bogata experienta in practica psihoterapeutica. Este constant interesata de dezvoltarea sa personala si profesionala. A publicat articole stiintifice si a participat de-a lungul timpului la numeroase conferinte, scoli de vara, workshop-uri cu specific psihologic/ psihoterapeutic si didactic.
Biografie
LOREDANA MANASIA este absolventă a Facultății de Psihologie și Științele Educației, în cadrul Universității din București, doctor în Științe ale Educației. Actualmente, este conferențiar universitar la Universitatea POLITEHNICA din București, Departamentul pentru Formarea Cadrelor Didactice și Științe Socio-Umane. Susține cursuri și activități de seminar pentru disciplinele Introducere în pedagogie. Teoria și metodologia curriculumului; Teoria și metodologia instruirii. Teoria și metodologia evaluării; Designul instruirii și teoriile învățării; Cercetare educațională. Tematica de interes vizează studiul pedagogiilor inovative și al elementelor de design al învățării, precum și aspecte privind accesul echitabil la educație. Este membru activ al mai multor asociații profesionale și grupuri de lucru concentrate pe învățământul superior, învățare, angajabilitate, incluziune socială și politici.
Biografie
Simona Nicoleta NEAGU este Lector Dr. Universitar la Universitatea POLITEHNICA din București, Departamentul de Formare pentru Cariera Didactică și Științe Socio-Umane unde predau Psihologia educației, Managementul clasei de elevi și Practică pedagogică 1 și 2.
A participat in calitate de expert și/sau coordonator activitate în 18 proiecte cu finanțare internațională (16) și/sau națională (4).
Și-a adus contribuția la comunitatea științifică, în domeniul psihologiei, prin intermediul capitolelor scrise în cele 5 indrumare și manuale pentru studenți, a celor 13 articole pubicate în proceeding-uri BDI sau ISI și a celor 17 articole publicate în volumele unor conferințe naționale sau internaționale.
Este o persoană optimistă, echilibrată, căreia i-a plăcut întotdeauna să-i sprijine pe ceilalți, să ghideze studenții în procesul de cunoaștere de sine, a identificării resurselor personale, a dezvoltării și exersării de abilități transversale în vederea alegerii unei cariere didactice și a imbunătățirii calității vieții.
Biografie
Mirela-Cristina NEGREANU - lector universitar doctor la Universitatea POLITEHNICA din București,absolventă a studiilor de licență și aprofundare în domeniul Psihopedagogiei speciale la Facultatea deSociologie-Psihologie-Pedagogie, Universitatea din Bucureşti și a studiilor de masterat în Politici publice şi administraţie publică, la Facultatea de Filososfie, Universitatea din București. Doctor în ȘtiințeleEducației-Universitatea din București, cu teza: Afectivitate și calitate în procesul de învățământ. Titularal cursurilor de: Psihologia Educaiei,Managementul clasei de elevi (nivel licență), Proiectarea simanagementul programelor educaționale, Psihopedagogia adolescenților tinerilor și adulților, Educațieincluzivă, Psihologie Organizațională, (nivel studii de master), coordonator de practică psihopedagogicăa studenților și masteranzilor. Experiența profesională de peste 25 de ani în domeniul educațieireprezentată de: activități didactice și de consiliere psihopedagogică a elevilor, profesorilor și părinților,de activități în domeniul asigurării calității programelor de formare continuă a personalului dinînvățământul preuniversitar, precum și de coordonare și implementare a unor proiecte strategice, lanivelul Ministerului Educației.
Biografie
Claudia Maria Oprescu este Asistent universitar doctor la Universitatea “Politehnica” din București, încadrul căreia susține seminariile aferente disciplinelor Didactica specialității, Instruire asistată decalculator și Practică pedagogică. Începând cu anul 2017 a derulat activități didactice și de cercetare, încalitate de cadru didactic asociat, în cadrul DFCD-SSU, completând astfel experiența profesională depeste 20 de ani în managementul proiectelor naționale și europene în domeniul educațional. Din anul2021 este coordonatoul singurului Centru Național de Siguranță Online a copiilor și adolescențior dinRomânia, un program cofinantat de Comisia Europeană, derulat in parteneriat cu Ministerul Educațieidin Romania, corelat cu obiectivele la nivel international ale Agendei Digitale pentru Europa, StrategieiEuropeane pentru un Internet mai bun pentru copii, Convenția ONU pentru Drepturile Copilului.
Biografie
Horia Vicențiu Pătrașcu este lector doctor în cadrul Departamentului pentru Formare Didactică și Științe Socio-Umane, Universitatea Politehnica din București. Susține cursuri de Filosofia științei, filosofiaculturii, filosofia tehnologiei, Strategii de comunicare, Identitate europeană, comunicare interculturală.Cărți: Antiregele și alte povestiri filosofico-fantastice, Contemplatio, 2022, Ieșirea din indiviziune.Povestiri filosofico-fantastice, Eikon, 2020, Idealul Valah. Sondări în psihologia abisală a poporului român(Ideea Europeană, 2017), Pustiul binelui. Eseuri filosofice (Eikon, 2017), Terapia prin Cioran, Forțagândirii negative (Editura Trei, 2014), Sentimentul metafizic al tristeții (Editura Trei, 2010), Singur printre români (Paralela 45, 2009), Despre urât și alți demoni, Reflecții și exclamații (Editura Fundației Axis,2005), Sine retractatione (Junimea, 2001). Redactor-șef al revistei Anthropos. Revista de filosofie, arte șiumanioare, membru în board-ul editorial al revistei Hermeneia. Journal of Hermeneutics, Art Theory andCriticism, membru fondator al Centrului de Hermeneutică, Fenomenologie șiFilosofie Practică din cadrulFacultății de Filosofie al Universității Al. I. Cuza din Iași.
Biografie
Olivia Pisică este asistent universitar doctor la Universitatea Politehnica din București unde susține seminarii pentru disciplinele Pedagogie I (Fundamentele pedagogiei. Teoria și metodologia Curriculumului) si Pedagogie II (Teoria şi metodologia instruirii. Teoria şi metodologia evaluării) șicoordonează studenții în Practica Pedagogică. Absolventă a Universității din București, Facultatea de Psihologie și Științele Educației și a masteratului Managementul și Evaluarea Organizațiilor șiProgramelor Educaționale din cadrul aceleiași facultăți. Studii doctorale la aceeași universitate, stagiudoctoral în Spania la Universidad Complutense Madrid. Este mentor în cadrul Proiectului “Romanian Secondary Education Project” (ROSE)–Ministerul Educației și colaborează, astfel, cu peste 100 de directori și profesori din 11 licee ROSE din municipiul București și Ilfov.
Biografie
Ramona Popovici este Asistent Universitar Doctorand în cadrul Departamentului de Formare pentruCariera Didactică și Științe Socio-Umane, unde susține seminare de Psihologia educației, Managementulclasei de elevi și coordonează activități de practică pedagogică. Este psiholog cu competențe înconsilierea experiențială a copilului, cuplului, familiei și adultului și psihoterapeut în formare înpsihoterapie cognitiv-comportamentală. A fost implicată în dezvoltarea și managementul de proiectededicate tinerilor, adolescenților și imigranților, care au presupus activități psihosociale.
Biografie
Andrei Simionescu-Panait predă cursuri de filosofie a tehnologiei, comunicare, etică și gândire critică. Face parte din primul val de consilieri filosofici din România și este un membru activ al Asociației profesionale a consilierilor filosofici și de etică. Este autorul cărții The Reconciled Body. An Essay on the Phenomenology of Elegance (2021).
Biografie
Sunt Ioana Stancu, lector univ dr. în cadrul DFCD-SSU, Universitatea Politehnica din București. Carieramea profesională poate fi caracterizată de două mari direcții, cea didactică și cea psihoterapeutică, pecare le trăiesc ca fiind diferite, dar și în completare. În UPB susțin/am susținut cursuri de Psihologiaeducației, Managementul clasei de elevi, Consiliere școlară, Psihologia dezvoltării umane, pentruciclurile de licență și master. Am experiență didactică și în domeniul formării psihoterapeuților deorientare experiențială. Sunt autoarea mai multor lucrări de specialitate, dintre care aș citaMecanismele intimitatii in relatia de cuplu. Aplicatii in relatia terapeutica, Ed. Sper, 2011 și Mic Tratatde Consiliere Psihologica si Scolara, Editura Sper, Colectia Caiete Experientiale, Bucuresti, 2005. Capsihoterapeut am o dublă specializare, în psihoterapie experiențială, dar și psihoterapie psihanalitică.Am participat la diverse conferințe și am susținut constant workshopuri cu tematici din ariilepsihologică/psihoterapeutică și didactică.
Biografie
Adrian-Claudiu STOICA este conferențiar la Universitatea Politehnica din București, unde predă cursuri de Cultură și civilizație europeană, Istoria României, Identitate europeană, Modernitate și europenitate, Protecția europeană a drepturilor omului, Istoria politică a Europei secolului XX. Absolvent și doctor al Facultății de Istorie, Universitatea din București. A publicat: De la Antichitate la Renaştere : cultură şi civilizaţie europeană, Târgovişte, Editura Cetatea de Scaun, 2013; Europa la apogeu: o viziune istorică asupra lumii moderne europene, Târgovişte, Editura Cetatea de Scaun, 2015; Relaţiile diplomatice dintre România şi guvernul de la Vichy (1940 – 1944), Bucureşti, Editura Printech, 2015; Raporturi româno-franceze in timpul celui de-al Doilea Război Mondial: contacte economice, activitatea culturală şi propaganda, Bucureşti, Editura Printech, 2016. Domenii de interes științific: istoria contemporană a României, istorie universală, Revoluția Română din decembrie 1989.
Biografie
Andreea Szilagyi este doctor în Ştiinţele Educaţiei și are peste 25 de ani de experiență în mediul academic și de corporație, în Europa, Asia și SUA. Ariile principale de expertiză sunt educatia, comunicarea, consiliere - scolară, în carieră și de sănătate mintală. A inițiat programe de formare consilieri la nivel universitar și în mediul non-profit și de afaceri în România și în alte țări din lume.
Timp de 15 ani a administrat oficii internaționale prin intermediul cărora a derulat inițiative locale si globale de optimizare a relației dintre mediul educațional și piața muncii și de reducere a stigmatului asociat sănătății mintale din comunitate – în colaborare cu universități, organizații de stat și globale (OMS, UNESCO).
În prezent, este lector la Departamentul de Formare pentru Cariera Didactică și Științe Socio-Umane din Universitatea Nationala de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București (cursuri de Pedagogie, Consiliere si orientare, Tehnici de consiliere individuală și de grup) și Adjunct Professor la Antioch University New England, USA (School of Counseling, Psychology & Therapy) – unde formează consilieri și predă cursuri de Consiliere în Carieră, Etică in Consiliere, Dezvoltare Umană, Traumă și Reziliență.
Biografie
Eugen Bruno Ștefan este conferențiar doctor abilitat. A absolvit Facultatea de Sociologie a Universitățiidin București și este angajat al Universității ”Politehnica” din București din 1993, în cadrul căreia predăcursurile de Comportament organizațional, Psihologia și sociologia muncii, Psihosociologie managerială,Sociologie, Comunicare managerială și consultanță de imagine. A publicat 10 cărți de sociologie, 12articole științifice și peste 300 de rapoarte de cercetare.În perioada 1991-1998 a lucrat la CentrulIndependent de Studii Sociale și Sondaje din cadrul Grupului pentru Dialog Social, unde a fost secretarștiințific și director adjunct și în cadrul căruia a coordonat peste 70 sondaje naționale și tot atâteamonitorizări ale televiziunilor. Este președintele Biroului de Cercetări Sociale din 1998, în cadrul căruia acoordonat peste 500 de sondaje, focus-grupuri și alte cercetări sociologice. A oferit consultanță despecialitate la sute patroni, manageri și oameni politici (președinți, premieri, miniștri, deputați, senatori,primari, șefi de partide).
Biografie
Ana Voichița Tebeanu este absolventă a Facultății de Psihologie și Științele Educației, în cadrul Universității din București (2001), doctor în Psihologie. Deține doctoratul în Psihologie Clinică în cadrul aceleiași facultăți (2010) și un MA în Bioetică acordat de School of Medicine, Case Western Reserve University, Cleveland, OH, SUA, în anul 2015.
A finalizat două programe de studii postdoctorale, în domeniul politicilor de sănătate pentru populaţii vulnerabile și respectiv în domeniul managementului cercetării avansate şi expertizei psihiatrice medico-legale, ambele derulate la Institutul de Medicină Legală Iași și Universitatea de Medicină şi Farmacie „Gr.T.Popa” Iaşi.
Este de asemenea psiholog clinician principal atestat de Colegiul Psihologilor din România.
Actualmente, este lector universitar la Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București, Departamentul pentru Formarea Cadrelor Didactice și Științe Socio-Umane. Cu o experiență de predare de peste 20 de ani, susține cursuri și activități de seminar pentru disciplinele Psihologia Educației (licență, master didactic și postuniversitar nivel I), Psihopedagogia Adolescenților, Tinerilor și Adulților (master și postuniversitar nivel II), Managementul clasei de elevi (licență), Etică și Integritate Academică (master, în limba engleză).
Tematica de interes vizează psihologia generală, psihologia educației, psihopatologia în viața cotidiană, psihologia clinică, diferențială, a învățării, sănătatea mentală la populațiile vulnerabile și în mediul academic, specificul învățării la tineri și la adulți, etica în cercetare și integritatea academică, cu o aplecare deosebită și în creștere asupra elementelor psihologice în analiza Deep Learning și cu ajutorul algoritmilor de IA.
A făcut parte din echipa de experți și formatori a 12 proiecte de cercetare-dezvoltare – inovare naționale și internaționale.
Biografie
Licențiat al Facultății de Filozofie (UB). Am finalizat doctoratul cu o lucrare despre Robert Brandom și pragmatismul analitic, sub îndrumarea Prof. Univ. Dr. Acad. Mircea Dumitru. Predau filozofie, comunicare și ecologie umană în cadrul UNSTPB din anul 2003. Am fost implicat în proiecte de cercetare legate de raționalitate, inovare academică și gândire critică. Sunt interesat, în mod special, de meta-filozofie, filosofia limbajului și de subiecte filosofice relevante pentru STEM, cum ar fi etică ingineriei și filosofia AI. Sunt implicat în SEFI în calitate de Co-lead Capacity Development în Eastern Europe. De asemenea, organizez o serie de conferințe că membru fondator al Grupului pentru Filosofie și Științe Sociale din UPB și coordonez Clubul de Filosofie și Literatură din UPB.
Biografie
Paula-Pompilia Tomi predă cursuri și seminare de Logică, Istoria Filosofiei, Filosofia Tehnologiei, Filosofia Minții și Inteligenței Artificiale și Comunicare/Metode de Comunicare.
Este specializată în filosofie analitică și logică filosofică. Printre interesele sale filosofice se numără: teorii ale adevărului, metafizică, conceptesemantice.
A studiat (pentru ciclul de licență și masterat) la Universitatea Babeș-Bolyai, iar doctoratul l-a obținut în cadrul Universității din București. Recent (2021-2022) a câștigat o bursă pentru tineri cercetători (fellowship for young researchers) din cadrul Institutului de Cercetare al Universității dinBucurești (ICUB). Paula a realizat vizite de cercetare atât pe parcursul programului de doctorat, cât și după, în Suedia (Universitatea din Uppsala).
Biografie
Cristina Tripon. Specialist în educație, cu experiență, cu profundă formare profesională în domeniulȘtiințe ale Educației, Cristina este un profesionist dedicat și pasionat pentru a ajuta cursanții să-și atingăpotențialul maxim. Are experiență în domeniul dezvoltării curriculumului, al competențelor secoluluiXXI, al proiectării învățării și al evaluării, atât în învățământul preuniversitar cât și cel universitar.Activează în cadrul mai multor organizații științifice, din sfera educațională, atât național cât șiinternațional. Conduce programe de dezvoltare profesională și oferă îndrumare viitorilor profesori,crezând cu tărie în puterea educației de a crea experiențede învățare semnificative și captivante, carevor provoca și extinde dezvoltarea educației durabile. Domeniile de interes cuprind următoareletematici: curriculum și transdisciplinaritate, competențele sec. XXI, pedagogia mediului de învățare,educația pentru și prin știință (abordarea STEM/STEAM/ e-STEM), evaluări internaționale (PISA, TIMSS,PIRLS, TALIS), educație pentru dezvoltare sustenabilă.
Biografie
Aniella Mihaela VIERIU este Lector universitar doctor în cadrul Departamentului de Formare pentru Cariera Didactică și Științe Socio-Umane al Universității Politehnica din București, unde predă cursurile: Fundamentele pedagogiei. Teoria și metodologia curriculumului și Teoria și metodologia instruirii. Teoria și metodologia evaluării. De asemenea, coordonează activitatea de Practică Pedagogică din cadrul Modului Psihopedagogic Nivel I pentru studenții înscriși la studiile de licență.
A absolvit Facultatea de Psihologie și Științele Educației, secția Pedagogie în anul 2008, programul de masterat ”Politici și management în educație” în anul 2010, obținând titlul de doctor în domeniul Științe ale Educației în anul 2013 în cadrul Universității ”Alexandru Ioan Cuza” din Iași.
Din anul 2016 își desfășoară activitatea didactică în cadrul Universității Politehnica din București, fiind implicată de-a lungul timpului ca membru în peste 15 proiecte de cercetare.