Conducerea DFCDSSU
Director
Biografie
Teodora Daniela Chicioreanu este profesor în cadrul DFCDSSU, absolventă a Universităţii POLITEHNICA din Bucureşti, Facultatea de Automatică şi Calculatoare, specializarea Calculatoare, și doctorat în domeniul Stiințe ale Educației la o altă instituție academică de prestigiu - Universitatea din București.
Susţine cursuri și seminare de Didactica Specialității, Didactica domeniului și dezvoltari în didactica specializarii, Instruire Asistată de calculator, Marketing digital, Medii virtuale in formare profesionala, Multimedia in educatie și Informatica pentru organizatiile educationale, realizează îndrumarea practicii pedagogice la ciclul de licenţă, masterat şi în cadrul cursurilor postuniversitare, nivelul I şi II. Expert în numeroase proiecte europene centrate pe formarea și perfecționarea cadrelor didactice din învățământul preuniversitar și universitar. De asemenea, colaborează activ cu cercetători în domeniul informaticii, în special în ceea ce privește realitatea augmentată (AR), realitatea virtuală (VR), realitatea mixtă (MR) și integrarea noilor tehnologii mobile în experiențele de învățare.
Consiliul DFCDSU
Biografie
Nicoleta Liţoiu este doctor în Ştiinţele Educaţiei, profesor la Departamentul Formare pentru Cariera Didactică şi Stiințe Socio-Umane, director al Centrului de Consiliere şi Orientare în Carieră al Universităţii Politehnica din Bucureşti (UPB), coordonator program de master, formator şi supervizor în domeniul consilierii în carieră. De-a lungul evoluţiei sale profesionale a participat la cursuri de specializare şi programe de formare realizate în universităţi şi instituţii prestigioase din țară şi străinătate (Marea Britanie, Franța, Statele Unite ale Americii, Olanda, Belgia etc.). Domeniile sale de interes profesional şi de cercetare vizează ca problematică: evaluarea perfomanţelor elevilor; evaluarea şi monitorizarea programelor/proiectelor educaționale; consilierea și managementul carierei; designul și implementarea proiectelor educaționale; formarea cadrelor didactice şi educația adulților. De asemenea, în cei peste 25 de ani de carieră în domeniul educației și formării profesionale, dna profesor a coordonat sau a participat în echipa de implementare a peste 30 de proiecte de cercetare-dezvoltare la nivel universitar, la care se adaugă proiecte/contracte naţionale şi internaţionale, în colaborare cu organizaţii şi autorităţi educaţionale, precum: Banca Mondială, Comisia Europeană, EU-Phare, UNESCO, Ministerele Educaţiei din România şi Republica Moldova.
Biografie
Gabriela Carmen Oproiu este profesor universitar doctor inginer în cadrul Departamentului de Formare pentru Cariera Didactică și Științe Socio-Umane.
Susține activități didactice la ciclul de licență și masterat la disciplinele: Didactica specializării, Didactica domeniului și dezvoltări în didactica specializării, Educația adulților în context organizațional, Practică Pedagogică.
A inițiat și coordonat programe de formare inițială și continuă adresate cadrelor didactice din învățământul preuniversitar.
Coordonează Programul de formare psihopedagogică în vederea certificării competențelor pentru profesia didactică, Nivel 1 și Nivel 2, în regim postuniversitar.
Expert în numeroase proiecte europene centrate pe formarea și perfecționarea cadrelor didactice din învățământul preuniversitar și universitar.
Formator în programe de formare postuniversitare adresate cadrelor didactice din învățământul universitar, doctoranzilor și post doctoranzilor.
A publicat în calitate de autor și coautor 25 de cărți și ghiduri precum și peste 30 de articole indexate în diferite baze de date internaționale.
Principalele sale domenii de interes sunt: Didactica disciplinelor tehnice, Educația adulților, Proiectarea programelor de formare, Formarea inițială și continuă a cadrelor didactice, Învățarea în medii virtuale.
Biografie
Conf. Dr. Beatrice Adriana Balgiu (profil orcid) predă cursuri de Psihologia creativității tehnice, Comportament organizațional și Tehnici de comunicare.
A publicat de-a lungul timpului studii empirice din domeniul psihologiei pozitive, al sanătății mintale şi al creativităţii în reviste prestigioase precum:
Journal of Personalized Medicine;
Vaccines;
Work-A journal of Prevention;
Assessment & Rehabilitation;
Journal of Education and Health Promotion ș.a.
A participat la diferite congrese și conferințe internaționale din sfera psihologiei: Berlin (congres mondial de psihologie), Roma (conferința de științele educației), Vilnius (conferința europeana de psihologia dezvoltării) etc.
Proiectele în care este implicată sunt legate de evaluarea caracteristicilor psihometrice ale unor instrumente psihologice şi de studii de intervenţie a psihologiei pozitive în mediul educaţional.
Biografie
Laura Şerbănescu este profesor univ. dr. în cadrul Departamentului de Formare pentru Cariera Didactică şi Ştiinţe Socio‑Umane al Universităţii Politehnica din Bucureşti.
Timp de zece ani şi‑a desfăşurat activitatea în cadrul Ministerului Educaţiei, dobândind o experienţă bogată în domeniul formării profesorilor, participând la elaborarea de politici educaţionale şi implementarea de proiecte strategice, dintre care amintim coordonarea proiectului strategic Calitate, inovare, comunicare în sistemul de formare continuă a didacticienilor din învăţământul superior (2010‑2013).
Implicarea în managementul și implementarea proiectelor este o preocupare constantă în Universitate: manager de proiect POCU PROFESORI INOVATORI - STUDENTI ANTREPRENORI! (PISA) (2019-2021), expert în proiectele POCU Start în carieră prin master didactic (2020-2022), Profesionalizarea carierei didactice – PROF (2021-2023), OPTIMizarea rezultatelor cercetarii aplicative a doctoranzilor si cercetatorilor postdoctorat – OPTIM Research (2022-2024).
Principalele domenii ştiinţifice abordate sunt pedagogia generală, formarea profesorilor, politicile educaţionale, managementul educaţional.
Dintre lucrările publicate, amintim: Analiza sistemului formării cadrelor didactice şi a nevoilor de formare a didacticienilor din învăţământul superior (coord., 2013), Perspective asupra formării personalului didactic universitar în domeniul pedagogiei şi psihologiei educaţiei (coautor, 2014), Pedagogie, vol. I (coord., 2015), Pedagogie, vol. II (coord., 2015), Managementul programelor de formare continuă a cadrelor didactice. Ghid practic (coautor, Polirom, 2020).
Biografie
Simona GĂBUREANU este lector la Departamentul de Formare pentru Cariera Didactică și Științe Socio-Umane din Universitatea POLITEHNICA din București. Este membru al Consilului DFCD-SSU din 2018. Predă cursuri și seminare în cadrul ciclurilor de licență și masterat, la disciplinele Fundamentele pedagogiei, Teoria și metodologia curriculumului, Teoria și Metodologia instruirii, Managementul învățământului la distanță, Proiectarea și managementul programelor educaționale. Deține titul de doctor în Științe ale educației și diplomă de master în Management și evaluare educaționlă, acordate de Universitatea din București, Facultatea de Psihologie și Științele Educației. Interesele sale de cercetare includ formarea profesională a cadrelor didactice, utilizarea tehnologiei informației și a comunicațiilor pentru creșterea calității educației, evaluarea de programe educaționale, strategii inovative de predare în învățămtulul superior.
Biografie
Lect. Dr. Sergiu Țâra este licențiat al Facultății de Științe politice și administrative din cadrul Universității Babeș-Bolyai Cluj-Napoca, șeful promoției 1997 și doctor în sociologie din anul 2011, cu teza Stratificare socială în România interbelică.
Este titular al cursurilor:
Politologie;
Doctrine politice;
Instituții politice și administrative ale Uniunii Europene;
Istorie și civilizație europeană;
Sociologie;
Noțiuni generale de drept, incluse în programele studiilor de licență.
Titular al cursurilor la disciplinele:
Analiza și comunicarea politicilor publice;
Politici de integrare europeană;
Relații internaționale, incluse în cadrul programului de studii universitare de masterat Comunicare managerială și, respectiv, Relații internaționale și Managementul fondurilor europene, inclus în cadrul programelor de studii universitare de masterat Relații internaționale și studii europene.
Membru al Consiliului Departamentului de Formare pentru Cariera Didactică și Științe Socio-Umane. Din anul 2020 și până în prezent președintele Consiliului Național de Integritate.
Biografie
Grațiela Ianoș este Lector în cadrul Departamentului de Formare a Cadrelor Didactice și Științe Socio-Umane din UPB.
Aria de expertiză se focusează în principal pe integrarea tehnologiei în învățare, predarea și învățarea disciplinelor tehnice, precum și pe implicarea în comunitate.
Este pasionată de utilizarea noilor tehnologii și a abordărilor inovatoare pentru a ajuta studenții să-și îmbunătățească performanțele și să dobândească competențe valoroase. Grațiela este, de asemenea, o persoană implicată în comunitatea academică și profesională.
Este membră activă a mai multor asociații profesionale și grupuri de lucru cu focus pe învățământul superior, predare și învățare, tehnologii educaționale și incluziune socială.
A fost implicată într-o varietate de proiecte naționale și internaționale, axate pe dezvoltarea comunitară, implicarea studenților și formarea cadrelor didactice.