A apărut volumul CIORAN și psihoterapia

    Avem plăcerea să vă anunțăm apariția la editura Eikon a volumului Cioran și psihoterapia, cooordonat de doamna Georgeta Niculescu și Horia Vicențiu Pătrașcu, ca urmare a simpozionului organizat de Asociatia Romana de Psihoterapie Centrată pe Persoană la data de 8 februarie, anul curent.

    Volumul reunește texte scrise (și prezentate) pentru această ocazie de: Georgeta Niculescu (Psihologie, psihoterapie, filosofie), Cristoph Solstreif Pirker (Prețuirea deșertăciunii și tendința la actualizare nemișcată. Primele întâlniri între E. M. Cioran și Psihoterapia Centrată pe Persoană), Horia Vicențiu Pătrașcu (Cioran pentru psihoterapeuți), Arthur Suciu (Cioran și căutarea unei terapii), Marius Dobre (Cioran și psihanaliza), Leonid Dragomir (Dincolo de pesimismul lui Cioran), dar și mărturiile unora dintre participanții la acest eveniment, psihoterapeuți sau clienți.

    Textul de pe coperta a IV-a:

    O bună parte a psihologiei rămâne străină unei forme de sensibilitate căreia abia discursul filosofic reușește să i se adreseze. Este vorba despre o așa numită „sensibilitate metafizică”, cu emoții și sentimente specifice ce adeseori poartă același nume cu cele abordate de psihologi: iubirea, plictiseala, anxietatea, fericirea, nostalgia ș.a.m.d. Un psiholog care citește un text filosofic despre una dintre aceste „emoții” – sau despre o alta, poate nici măcar inclusă în dicționarele de psihologie – își dă seama pe loc că are de a face cu termeni diferiți, ce au un conținut aparte și trimit la o realitate de o altă natură.

    Există totuși o ramură a psihologiei care face o excepție notabilă de la această regulă. E vorba de psihologia umanistă sau existențială, pe scurt de psihoterapie – cu variațiile ei ce pot părea uneori nesfârșite dar care, coborând spre origini, se împletesc și se unesc în personalitatea lui Freud, un adevărat geniu bivalent, deopotrivă psiholog și filosof. Nu întâmplător Freud a fost alăturat figurii întemeietorului de religie: el reușește, sub semnul unei chemări salvatoare, să adune și să împace două naturi contradictorii.

    Cartea de față s-a constituit ca urmare a unui eveniment unic la nivel mondial: o conferință pentru psihoterapeuți (în cazul de față, de factură rogersiană, direcție fondată de Carl Rogers) dedicată operei lui Emil Cioran, un filosof care dedică sute de pagini analizei profunde a acelor afecte metafizice – îndeobște ignorate de psihologie.

    În ultima vreme, psihoterapia și-a deschis suficient de mult perspectivele astfel încât să iasă din teritoriul sexualității și al traumatologiei spre un gen de trăiri cu totul aparte precum „neajunsul de a te fi născut” sau „ispita de a exista”!

    EDUFEST 2025

    POLITEHNICA București lansează prima ediție EDUFEST, un eveniment dedicat inovației în educație și tehnologiilor care vor schimba paradigma educațională la nivel național și internațional în următorii ani.

    Evenimentul va avea loc in cele două centre universitare – Centrul Universitar București și Centrul Universitar Pitești, in zilele de 23 si 24 mai 2025.

    Mai multe detalii găsiți accesând următorul link: https://edufest.upb.ro/

    De asemenea, POLITEHNICA București și Inspectoratul Școlar al Municipiului București vă invită în data de 24 mai la conferința EDUFEST 2025 – conferință dedicată cadrelor didactice, cu tematici centrate pe educație, inovație și tehnologie.

    Pentru a participa vă rugăm să completați formularul din link-ul următor: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScebWtcQJ3CEIDSMcjaQ48zjR6zTb6C43pRLdRD2CE3GVAhqA/viewform

    A APĂRUT NUMĂRUL 4 DIN 2025 AL REVISTEI ANTHROPOS

    Avem deosebita plăcere să vă anunțăm apariția noului număr al revistei Anthropos, numărul 4 din 2025.

    Îl găsiți accesând următorul link: https://anthropos.ro/numarul-4-2025/

    În cuprinsul revistei puteți citi articole deosebit de interesante, avem un dosar despre conflictul dintre generații, dar și prezentarea laureaților premiilor Anthropos pentru Cartea de Filosofie a anului 2024.

    Lectură plăcută!

    Premii Sesiunea de Comunicări Științifice Studentești 2025

    S E C Ţ I U N E A 16 - 01 PSIHOLOGIA EDUCAȚIEI SI MANAGEMENTUL CLASEI DE ELEVI

    PREMIUL I: Interpret automat Text–ASL: soluție pentru incluziunea elevilor cu deficiențe de auz

    PREMIUL II: Bariere în comunicarea profesor - elev

    PREMIUL III: Comportamentul consumatorului în era digitalizării

    MENŢIUNE: Influența mediului asupra procesului de învățare

    MENŢIUNE: De la pictograma la emoticon

    S E C Ţ I U N E A 16 - 02 ȘTIINȚE ALE EDUCAȚIEI

    PREMIUL I: Feed-ul care ne formează: Rețele sociale în serviciul practicilor educaționale deschise

    PREMIUL II: Învățare activă și conectată: rolul proiectelor și al tehnologiei în dezvoltarea academică

    PREMIUL III: Impactul schimbărilor din programa școlară asupra dependenței de meditații pentru performanță

    MENŢIUNE: Școala între adevăr și omisiune: rolul educației istorice și civice în conturarea atitudinilor politice

    MENŢIUNE: Radiografia procesului de învățare: analiza critică a rezultatelor elevilor în testările internaționale

    S E C Ţ I U N E A 16 - 03 DIDACTICA SPECIALIZĂRII ȘI INSTRUIRE ASISTATĂ DE CALCULATOR

    PREMIUL I: Profesorul ființă umană vs. profesorul IA

    PREMIUL II: Rolul și importanta educațieiîn practicarea sportului

    PREMIUL III: Cum influențează rețelele de socializare procesul de învățare?

    MENŢIUNE: Impactul Inteligenței Artificiale generative asupra sentimentului de învățare și încrederii în capacitatea de procesare a informațiilor

    MENŢIUNE: Impactul Inteligenței Artificiale în activitatea didactică

    S E C Ţ I U N E A 16 - 04 CULTURĂ ȘI CIVILIZAȚIE. ISTORIE ȘI FILOSOFIE

    PREMIUL I: Who am (A)I: posibilitatea conștientei artificiale și implicațiile sale

    PREMIUL II: Agora digitală: emergența raționamentului colectiv în dialogurile Multi-LLM

    PREMIUL III: Comportamentul emoțional și AI-ul empatic: iluzie sau realitate?

    MENŢIUNE: Logica intuitionistă și constructibilitatea teoremelor: o analiză filosofică a diferențelor față de logica clasică

    MENŢIUNE: Apariția regimurilor totalitare: comunismul, fascismul și nazismul

    S E C Ţ I U N E A 16 - 05 ETICA ÎN CERCETARE ȘI INTEGRITATE ACADEMICĂ

    PREMIUL I: Impactul inteligenței artificiale asupra integrității academice

    PREMIUL II: Etica academică la intersecția dintre tradiție și tehnologie: Un studiu asupra percepțiilor studenților

    PREMIUL III: Tranziția de la 30 de ani: crize și oportunități ale dezvoltării adulte

    MENŢIUNE: Provocări și oportunități ale utilizării platformelor și instrumentelor digitale în educație: perspective elev profesor

    MENŢIUNE: Subway Surfers pe repeat: cum prind dependențele adolescenții în endless-run-uri

    S E C Ţ I U N E A 16 - 06 Subway Surfers pe repeat: cum prind dependențele adolescenții în endless run uri

    PREMIUL I: Challenges and Prospects of the European Union

    PREMIUL II: The Relationship between National Identity and Ethnic Minorities in Romania

    PREMIUL III: The Future of the European Union

    MENŢIUNE: Linguistic Bridges: Exploring the Similarities Between European Languages

    MENŢIUNE: Multilingualism in Europe: Cultural Strength or Challenge?

    S E C Ţ I U N E A 16 - 07 COMUNICARE, NEGOCIERE, LEADERSHIP

    PREMIUL I: Discursul politic de extremă dreaptă: strategii persuasive și percepții ale publicului tânăr

    PREMIUL II: Atitudini privind inteligența artificială. Influența trăsăturilor de personalitate și a factorilor demografici

    PREMIUL III: Educația non-formală prin dialog global: Studiu de caz asupra unui talk show pentru tineri

    MENŢIUNE: Burnout în era digitală

    S E C Ţ I U N E A 16 - 08 MANAGEMENT, DEZVOLTARE ȘI INOVARE ÎN EDUCAȚIE

    PREMIUL I: Corelația dintre starea de bine și performanța managerială. Implicații practi ce în organizațiile din România

    PREMIUL II: Efectele bullying-ului asupra sănătății mentale a adolescenților

    PREMIUL III: Starea psihologică a studenților în mediul universitar

    MENŢIUNE: Leadership educațional și adaptabilitatea la schimbare în con textul digitalizării accele rate

    Program Sesiunea de Comunicări Științifice Studențești, ediția 2025

    Program 16-01 Psihologia educatiei si Managementul clasei de elevi, se descarcă de aici.

    Program 16-02 Științe ale educației, se descarcă de aici.

    Program 16-03 Didactica specializarii si instruire asistata de calculator, se descarcă de aici.

    Program 16-04 Cultură și civilizație. Istorie și filosofie, se descarcă de aici.

    Program 16-05 Etica in cercetare și integritate academica, se descarcă de aici.

    Program 16-06 European Culture and Civilization, se descarcă de aici.

    Program 16-07 Comunicare, negociere, leadership, se descarcă de aici.

    Program 16-08 Management, dezvoltare și inovare în educație, se descarcă de aici.

    Workshop “Lentile fotografice: descoperă fotografia ca instrument de învățare”

    În data de 08.04.2025 a avut loc workshop-ul “Lentile fotografice: descoperă fotografia ca instrument de învățare” organizat pentru elevii din cadrul Școlii Gimnaziale “Ion Iorgulescu” Mihăești, Argeș. În cadrul workshop-ului, elevii au descoperit cum pot folosi fotografia pentru exprimarea ideilor, consolidarea cunoștințelor și înțelegerea conceptelor prin mijloace vizuale.

    Workshop-ul a fost realizat de către masteranzii înrolați la programele de Master didactic, în cadrul activității de Service Learning realizate în cadrul practicii pedagogice, sub coordonarea tutorilor de practică și în colaborare cu profesorii din cadrul școlii gimnaziale “Ion Iorgulescu” Mihăești, Argeș.

    Sub îndrumarea masteranzilor, elevii au analizat imagini pentru a identifica mesajele transmise vizual, exersând modul în care fotografiile pot facilita procesul de înțelegere. De asemenea, au învățat și aplicat noțiuni de bază ale compoziției fotografice, cu scopul de a reda emoții, idei sau situații din realitatea lor.

    Workshop-ul s-a dovedit a fi un context de învățare colaborativ și inovativ, atât pentru elevi, cât și pentru masteranzi, consolidând legătura dintre mediul academic și comunitatea educațională locală.

    CONCURS OCUPARE POST DIDACTIC DE ASISTENT UNIVERSITAR, PERIOADĂ DETERMINATĂ

    Concursul se desfășoară în perioada aprilie - mai 2025, în conformitate cu prevederile Legii Învățământului Superior nr. 199/2023 cu modificările și completările ulterioare, HG nr. 1339/2023, Legea nr. 183/2024, OMENCS nr. 6129/20.12.2016, Metodologia POLITEHNICII București privind ocuparea posturilor didactice și de cercetare vacante 2024.

    Informații despre concurs găsiți aici.

    Informații despre calendarul concursului gasiți aici.