Program Sesiunea de Comunicări Științifice Studențești, ediția 2025

    Program 16-01 Psihologia educatiei si Managementul clasei de elevi, se descarcă de aici.

    Program 16-02 Științe ale educației, se descarcă de aici.

    Program 16-03 Didactica specializarii si instruire asistata de calculator, se descarcă de aici.

    Program 16-04 Cultură și civilizație. Istorie și filosofie, se descarcă de aici.

    Program 16-05 Etica in cercetare și integritate academica, se descarcă de aici.

    Program 16-06 European Culture and Civilization, se descarcă de aici.

    Program 16-07 Comunicare, negociere, leadership, se descarcă de aici.

    Program 16-08 Management, dezvoltare și inovare în educație, se descarcă de aici.

    Workshop “Lentile fotografice: descoperă fotografia ca instrument de învățare”

    În data de 08.04.2025 a avut loc workshop-ul “Lentile fotografice: descoperă fotografia ca instrument de învățare” organizat pentru elevii din cadrul Școlii Gimnaziale “Ion Iorgulescu” Mihăești, Argeș. În cadrul workshop-ului, elevii au descoperit cum pot folosi fotografia pentru exprimarea ideilor, consolidarea cunoștințelor și înțelegerea conceptelor prin mijloace vizuale.

    Workshop-ul a fost realizat de către masteranzii înrolați la programele de Master didactic, în cadrul activității de Service Learning realizate în cadrul practicii pedagogice, sub coordonarea tutorilor de practică și în colaborare cu profesorii din cadrul școlii gimnaziale “Ion Iorgulescu” Mihăești, Argeș.

    Sub îndrumarea masteranzilor, elevii au analizat imagini pentru a identifica mesajele transmise vizual, exersând modul în care fotografiile pot facilita procesul de înțelegere. De asemenea, au învățat și aplicat noțiuni de bază ale compoziției fotografice, cu scopul de a reda emoții, idei sau situații din realitatea lor.

    Workshop-ul s-a dovedit a fi un context de învățare colaborativ și inovativ, atât pentru elevi, cât și pentru masteranzi, consolidând legătura dintre mediul academic și comunitatea educațională locală.

    CONCURS OCUPARE POST DIDACTIC DE ASISTENT UNIVERSITAR, PERIOADĂ DETERMINATĂ

    Concursul se desfășoară în perioada aprilie - mai 2025, în conformitate cu prevederile Legii Învățământului Superior nr. 199/2023 cu modificările și completările ulterioare, HG nr. 1339/2023, Legea nr. 183/2024, OMENCS nr. 6129/20.12.2016, Metodologia POLITEHNICII București privind ocuparea posturilor didactice și de cercetare vacante 2024.

    Informații despre concurs găsiți aici.

    Informații despre calendarul concursului gasiți aici.

    CONCURS OCUPARE DOUĂ POSTURI DIDACTICE DE CONFERENȚIAR UNIVERSITAR ȘI UN POST DIDACTIC DE LECTOR UNIVERSITAR, PERIOADĂ NEDETERMINATĂ

    Concursul se desfășoară în perioada aprilie 2025 - iulie 2025, în conformitate cu prevederile Legii Învățământului Superior nr. 199/2023 cu modificările și completările ulterioare, HG nr. 1339/2023, Legea nr. 183/2024, OMENCS nr. 6129/20.12.2016, Metodologia POLITEHNICII București privind ocuparea posturilor didactice și de cercetare vacante 2024;

    Informații despre concursurile pentru cele două posturi de conferențiar universitar găsiți aici si aici.

    Informații despre concursul pentru postul de lector universitar găsiți aici.

    Informații despre calendarul celor trei concursuri gasiți aici.

    MASTER CONSILIERE ȘI LEADERSHIP ÎN EDUCAȚIE ȘI FORMARE PROFESIONALĂ - ADMITERE ANTICIPATĂ 2025

    Înscrierile pentru admiterea anticipată sunt în plină desfasurare în cadrul programului de Master CONSILIERE ȘI LEADERSHIP ÎN EDUCAȚIE ȘI FORMARE PROFESIONALĂ, program de studii acreditat în domeniul ȘTIINȚE ALE EDUCAȚIEI.

    Mai multe detalii despre acest program găsiți accesând următoarele linkuri:

    https://admitere.pub.ro/Admitere/site/infogen

    https://dfcdssu.upb.ro/programe/consiliere-si-leadership

    Calendarul sesiunii de admitere anticipată:

    Înscrierea candidaților: 15.12.2024 - 19.05.2025

    Concurs de admitere: 14.05.2025

    Comunicarea rezultatelor: 15.05 - 17.05.2025

    Înmatricularea candidaților: 1.07 - 31.07.2025

    Concursul de admitere constă într-un interviul motivațional și o probă orală pe baza unei tematici și bibliografii disponibile aici.

    Numărul de locuri totale la buget: 25

    Pentru informatii suplimentare: coordonator program master, prof. univ.dr. Nicoleta Lițoiu, email: nicoleta.litoiu@upb.ro

    MASTER STUDII EUROPENE - ADMITERE ANTICIPATĂ 2025

    Concursul de admitere anticipată în învățământul de masterat pentru programul de studii de master STUDII EUROPENE se desfășoară conform următorului calendar:

    Sesiunea I: Admitere anticipată 2025

    -Înscrierea candidaților: 15.12.2024 – 09.05.2025

    -Concurs de admitere: 13.05 – 16.05.2025

    -Comunicarea rezultatelor: 13.05 – 17.05.2025

    -Înmatricularea candidaților: 01.07 – 31.07.2025

    Taxa înscriere: 50 RON

    Mai multe detalii despre sesiunile de admitere la programele de studii de master ale POLITEHNICII București găsiți aici: https://admitere.pub.ro/Admitere/site/infogen

    SESIUNEA DE COMUNICĂRI ȘTIINȚIFICE STUDENȚEȘTI 2025

    Departamentul de Formare pentru Cariera Didactică și Științe Socio-Umane din cadrul Universității Naționale de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București organizează SESIUNEA DE COMUNICĂRI ȘTIINȚIFICE STUDENȚEȘTI, în zilele de 10 și 12 mai.

    Pot participa studenții înscriși în programele de studii de masterat și licență ale Universității Naționale de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București.

    UNIVERSITATEA NAȚIONALĂ DE ȘTIINȚE ȘI TEHNOLOGIE POLITEHNICA din București oferă premii și Departamentul nostru intenționează publicarea unui volum cu cele mai bune lucrări prezentate în cadrul Sesiunii de comunicări științifice studențești, volum ce va apărea sub egida editurii universității, Politehnica Press.

    Dacă ești student la POLI vino și expune-ți ideile în cadrul SESIUNII DE COMUNICĂRI ȘTIINȚIFICE STUDENȚEȘTI 2025!

    Participă la SESIUNEA DE COMUNICĂRI ȘTIINȚFICE ÎN PERIOADA 10-12 MAI 2025!

    PROGRAMAREA SUSȚINERII LUCRĂRILOR ȘTIINȚIFICE

    Înscrie-te la una (sau mai multe) dintre secțiunile organizate anul acesta:

    a) Psihologia educației și Managementul clasei de elevi (cod S1)

    b) Științe ale educației (cod S2)

    c) Didactica specializăriii și Instruire asistată de calculator (cod S3)

    d) Cultură și civilizație. Istorie și filosofie (cod S4)

    e) Științe ale comunicării (cod S5)

    f) European Culture and Civilisation – secțiune în limba engleză (cod S6)

    g) Comunicare, negociere și leadership (cod S7) – secțiune pentru masteranzii care urmează programele de studii universitare Comunicare Managerială și Studii Europene.

    h) Management, dezvoltare și inovare în educație (cod S8) – secțiune pentru masteranzii care urmează programele de studii universitare Master Didactic, Consiliere și Leadership in Educație si Formare Profesională, Managementul Organizațiilor Educaționale, Programul de formare psihopedagogică Nivel II.

    i) Etică și integritate academică - secțiune pentru masteranzii DFCD-SSU, inclusiv masteranzii de la Programul de formare psihopedagogică Nivel II (cod S9)

    Accesează aici: REGULAMENTUL SESIUNII DE COMUNICĂRI ȘTIINȚIFICE STUDENȚEȘTI 10 mai 2025, 12 mai 2025.

    Calendarul evenimentului

    În anul universitar 2024-2025, calendarul SCSS- DFCD- SSU este structurat astfel:

    1.Înscrierea lucrărilor. Termen limită 10 aprilie 2025

    2.Trimiterea lucrărilor Termen limită 8 mai 2025

    3.Prezentarea lucrărilor pe secțiuni: 10 mai 2025, 12 mai 2025 conform programului

    Ce trebuie să faci?

    Să îți alegi drept coordonator științific al lucrării un profesor dintre cei care te inspiră. La rândul lui, acesta va comunica președintelui comisiei de examinare a secțiunii următoarele date:

    a) Numele conducătorului științific

    b) Titlul lucrării

    c) Numele autorului/ autorilor

    d) Facultatea

    e) Denumirea programului de master (dacă este cazul)

    f) Anul de studiu

    g) Numele autorului corespondent

    h) Titlul secțiunii.

    Lucrarea va respecta cerințele de tehnoredactare specificate în Ghidul privind organizarea și desfășurarea Sesiunii de Comunicări Științifice Studențești 2025 și se va încadra între 8 și 16 pagini.

    Ghidul poate fi descărcat aici.

    Lucrările de la secțiunile S1-S3 și S8, S9 vor avea următoarea structură: Introducere; Metodologia cercetării; Rezultate și discuții; Concluzii; Referințe bibliografice.

    Pentru secțiunea S5- Științe ale comunicării, lucrările vor avea aceeași structură ca la secțiunile S1-S3 și S8, S9, excepție vor face lucrările de tip discurs, care vor fi structurate astfel: Exordium; Argumentare; Epilog.

    Lucrările de la secțiunile S4, S6, S7 vor avea următoarea structură: Ipoteza centrală/ supoziția centrală; Structura argumentativă; Analiză studiu de caz; Concluzii; Referințe bibliografice.

    Lucrarea și prezentarea, denumite conform standardului Sx_numeconducătorștiințific_numeautor1_lucrare/prezentare.pdf (unde Sx este codul secțiunii), vor fi încărcate de autorul corespondent pe Moodle până la data de 8 mai 2025.

    Formatul lucrării poate fi descărcat de aici.

    De ce să participi?

    Poți câștiga cel puțin unul din premii oferite!

    DFCD-SSU va înscrie în competiția pentru Premiul pe Domeniul ȘTIINTE SOCIO-UMANE ȘI ARTE 1-2 lucrări elaborate de studenți din ciclul de licență și 1-2 lucrări elaborate de studenți din ciclul de masterat. Conform Art. 7, alin (4) din Ghidul privind organizarea și desfășurarea sesiunii de comunicări științifice studențești, an universitar 2024 – 2025, fiecare cea mai bună lucrare din ciclul de licență, respectiv masterat va primi un premiu în valoare de 5000 lei, din fondurile universității pe baza documentelor solicitate, semnate de studenții câștigători.

    Premii Impact POLITEHNICA București.

    Se vor acorda 2 premii de impact la nivelul universității, pentru lucrarea cu cel mai mare impact elaborată de un student sau grup de studenți la licență, respectiv la masterat – conform Art. 3 alin. (3) din Ghidul privind organizarea și desfășurarea sesiunii de comunicări științifice studențești, an universitar 2024 – 2025.

    Poți să debutezi deja într-un volum științific al POLITEHNICII Bucuresti, ceea ce-ți poate asigura un start deosebit de bun în cariera pe care o vei urma. Angajatorii sunt interesați de oameni care dovedesc încă din timpul anilor de studii implicare în proiectele universității, pasiune și interes în munca de cercetare și inovare.