Descriere

Programul de formare psihopedagogică în vederea certificării competențelor pentru profesia didactică Nivelul I este organizat în cadrul Universității POLITEHNICA București, conform OMEN nr. 4139 din 29.06.2022, pe parcursul studiilor universitare de licență, la forma de învățământ cu frecvență, în sistemul creditelor de studiu transferabile.

Parcurgerea Nivelului I nivelul I acordă absolvenților de studii universitare dreptul să ocupe posturi didactice în învățământul gimnazial, profesional şi în ciclul inferior al liceului, cu condiția acumulării unui minimum de 30 de credite transferabile din programul de formare psihopedagogică.

Misiunea programului constă în dezvoltarea competențelor specifice profesiei didactice ale viitorilor ingineri, în vederea ocupării și exercitării funcției didactice de profesor în învățământul preuniversitar (gimnazial, liceal, postliceal) și evoluției în cariera didactică.

Complementar competențelor specifice pentru profesia didactică, programul formează și dezvoltă competențe transversale de tip: comunicare, digitale, relaționare etc. care sa permită integrarea în diferite medii organizaționale.

Relevanța pentru piața muncii

Sistemul educațional din România are nevoie de profesori care au impact pozitiv asupra educației unui elev, capabili să răspundă nevoilor generațiilor actuale de elevi și să le ofere experiențe de învățare relevante.

Conform unui articol publicat în 2021 de către Rețeaua europeană de cooperare a serviciilor de ocupare a forței de muncă”, EURES (/future-work-teaching-professionals-2021-01-29_en ), rețeaua europeană de cooperare a serviciilor de ocupare a forței de muncă, se estimează că în profesia didactică vor trebui ocupate aproximativ 5,3 milioane de locuri de muncă până în 2030, cu o creștere semnificativă în țări precum Croația, Cipru, Franța, Ungaria, Irlanda și România.

Absolvenții programului de formare psihopedagogică în vederea certificării competențelor pentru profesia didactică Nivelul I se pot încadra în învățământul gimnazial, profesional şi în ciclul inferior al liceului.

Certificatul de absolvire obținut în urma parcurgerii programului reprezintă, de asemenea, un avantaj pe piața muncii, în cadrul acelor firme/companii care abordează aspecte legate de formare profesională, management de proiect, activități de mentorat.

Competențe obținute

  • 1. Dobândirea cunoștințelor de bază despre personalitate, dezvoltare psihică, învățare școlară.
  • 2. Analiza conceptelor fundamentale, a principalelor teorii și modele de analiză a educației și curriculumului.
  • 3. Utilizarea corectă a conceptelor de bază specifice teoriei și metodologiei instruirii și evaluării.
  • 4. Formarea competențelor de organizare, proiectare și evaluare a activităților didactice la disciplinele de specialitate.
  • 5. Dobândirea de către studenți a problematicii de bază a managementului clasei de elevi și a elementelor necesare aplicării practice a cunoștințelor teoretice însușite.
  • 6. Dobândirea abilităților de utilizare a calculatorului în activitatea didactică.
  • 7. Cunoașterea organizației școlare și a specificului activităților desfășurate în școlile de aplicație.
  • 8. Exersarea abilităților de a susține diferite tipuri de activități didactice.

Discipline

Anul 1

Sem. I

  • Psihologia Educației

Sem. II

  • Fundamentele pedagogiei.

  • Teoria și metodologia curriculumului (Pedagogie 1)

Anul 2

Sem. I

  • Teoria și metodologia instruirii.

  • Teoria și metodologia evaluării (Pedagogie 2)

Sem. II

  • Didactica specialității

Anul 3

Sem. I

  • Instruire asistată de calculator (semestrul I);

  • Practică pedagogică 1

Sem. II

  • Managementul clasei de elevi (semestrul II);

  • Practică pedagogică 2

  • Examenul de absolvire Nivel I.