Un an nou școlar cu speranțe si schimbări legislative?
Cu ocazia deschiderii anului școlar în învățământul preuniversitar, într-o intervenți la Euronews, conf. univ. dr. Ionuț Cojocaru, cadru didactic al Departamentului de Formare pentru Cariera Didactică și Științe Socio Umane din cadrul Universității Naționale de Știință și Tehnologie Politehnica București, a subliniat câteva aspecte ce țin de starea actuală a sistemului educațional, cât și ceea ce ar trebui să se schimbe pentru a accede în rândul statelor cu un sistem educațional predictibil și stabil.
Acesta a subliniat faptul că România nu ar avea nevoie să gândească un sistem particular, ci se poate inspira din sistemele occidentale verificate, cu precădere cel francez care ne-a inspirat de-a rândul secolelor.
Mai mult, a dat exemplul Germaniei și Japoniei după cel de-al doilea război mondial, prin faptul că Educația a primit o mare parte din PIB, iar rezultate au apărut într-o perioadă relativ scurtă.
În România, conform legii, Educația ar trebui să primească 6% din PIB dar acest lucru încă nu s-a întâmplat niciodată din 1990.
Ca atare, ar fi cazul ca așteptările elevilor, studenților și părinților să fie acceptate de guvernanți și transpuse în practică.
Pe lângă finanțare, s-au enumerat și măsuri ce țin de siguranța în scoli, calitatea actului educațional și păstrarea acestui ritm la toate nivelurile de învățământ, o strategie pentru elevii olimpici cât și gândirea unor proiecte pentru cei care aleg să părăsească România.